Starszy oficer portu

Urząd Morski w Gdyni
Dyrektor poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy oficer portu
Miejsce pracy: Gdańsk
Ogłoszenie o naborze Nr 145596

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań


Czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań:
- krajowe i zagraniczne wyjazdy służbowe
- zagrożenie korupcją
- permamentna obsługa klientów zewnętrznych


Miejsce i otoczenie organizacyjno – techniczne stanowiska pracy:


Czynniki szkodliwe i warunki uciążliwe dla zdrowia:
- praca przy monitorze ekranowym (komputer) pow. 4 godzin dziennie



Narzędzia i materiały pracy: komputer


Infrastruktura - bariery architektoniczne:
- brak schodołazu
- toaleta niedostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych

Zakres zadań

  • nadzoruje stan torów wodnych pod względem utrzymania ich parametrów i warunków żeglowności, koordynuje sprawy związane z likwidacją przeszkód nawigacyjnych w porcie i na redzie, zgłasza wnioski o wykonaniu prac sondażowych, podczyszczających i pogłębiarskich na redzie, kotwicowiskach i torach podejściowych oraz prac sondażowych w porcie w celu zapewnienia bezpieczeństwa nawigacyjnego.
  • prowadzi sprawy dotyczącye zwolnień z obowiązującej asysty holowniczej w celu podniesienia bezpieczeństwa nawigacyjnego w porcie i wspomagania działań kapitana portu.
  • prowadzi dochodzenia i postępowania administracyjne w sprawach naruszenia przepisów żeglugowych, portowych, awarii i wypadków morskich, pożarów, w tym dochodzeń na potrzeby izby morskiej w celu zgromadzenia dokumentacji oraz przygotowywania projektów decyzji administracyjnych dla kapitana portu.
  • prowadzi kontrole podmiotów zarządzających portami morskimi w zakresie zapewnienia przez nie dostępności w porcie punktu bunkrowania skroplonego gazu ziemnego (LNG),określania warunków bunkrowania statków w LNG / energią elektryczną jednostek w porcie Gdańsk, ustalania warunków bezpieczeństwa i koordynacji bunkrowań LNG w Porcie Gdańsk oraz nadzoruje realizację warunków bunkrowań w celu zapewnienia bezpieczeństwa nawigacyjnego.
  • prowadzi kontrole dokumentów okrętowych i dokumentów kwalifikacyjnych załóg statków polskich, w tym jednostek komercyjnych, sportowo-rekreacyjnych i rybackich polskiej bandery, wydawania poleceń pokontrolnych oraz uaktualnia Atlas Dopuszczalnych Zanurzeń w wersji papierowej i elektronicznej po zaakceptowaniu przez kapitana portu propozycji zgłoszonych zmian dopuszczalnych zanurzeń, opracowuje zezwolenia i określa warunki na wprowadzanie/wyprowadzanie do/z portu statków ponadgabarytowych oraz opiniuje projekty aktów prawnych dotyczących bezpieczeństwa żeglugi w portach morskich zgłaszanych przez departament ds. bezpieczeństwa żeglugi przy ministrze właściwym ds. gospodarki morskiej w celu zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi
  • współpracuje z Biurem Hydrograficznym Marynarki Wojennej w Gdyni, Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich, Morskim Oddziałem Straży Granicznej, Okręgowym Inspektoratem Rybołówstwa Morskiego w Gdyni, zarządami portów, urzędami celnymi oraz podmiotami zarządzającymi w portach oraz kontroluje przewoźników, operatorów terminalu lub sprzedawców biletów w sprawie przestrzegania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1177/2010 o prawach pasażerów podróżujących drogą morską i drogą wodną śródlądową w celu wymiany informacji dotyczącej bezpieczeństwa nawigacyjnego
  • opiniuje lokalizację oraz spełnienie wymagań technicznych w zakresie bezpieczeństwa obsługi, przeciwpożarowej stacji bunkrowania statków LNG, prowadzi ewidencję jednostek korzystających z paliw alternatywnych i w oparciu o jej analizę dokonuje wstępną ocenę instalowania punktów bunkrowania skroplonego gazu ziemnego oraz punktów zasilania jednostek pływających energią elektryczną z lądu oraz prowadzi nadzór nad stacjami bunkrowymi LNG i stacjami zasilającymi w energie elektryczną w Porcie Gdańsk w celu bezpieczeństwa żeglugi i spełnienia wymagań obowiązujących przepisów
  • prowadzi uzgodnienia związane z projektowaniem i wykonaniem infrastruktury stałego punktu bunkrowania LNG, opiniuje odpowiednią Instrukcję Technologiczną, opiniuje nowe akty prawne bądź zmiany w aktach prawnych będących wynikiem ustawy o elektromobilności oraz opiniuje Zarządzenia Dyrektora UM związanych z bunkrowaniem LNG i przedstawiane do zatwierdzenia instrukcje technologiczne bunkrowania LNG w celu spełnienia wymagań obowiązujących przepisów.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe o profilu morskim
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze: praca na statku morskim lub w służbach operacyjno-eksploatacyjnych armatora
  • Dyplom na poziomie zarządzania w dziale pokładowym
  • Bardzo dobra znajomość języka angielskiego (B2 wg ESOKJ)
  • Znajomość przepisów dotyczących bezpieczeństwa żeglugi w zakresie wykonywanych zadań
  • Znajomośc przepisów portowych w zakresie wykonywanych zadań
  • Znajomość postępowania administracyjnego w zakresie wykonywanych zadań
  • Umiejętność pracy w zespole
  • Umiejętność działania w sytuajach kryzysowych
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Dyplom kapitana żeglugi wielkiej
  • Biegła znajomość języka angielskiego (C1 wg ESOKJ)

Powiązane

Podobne ogłoszenia:

Starszy oficer portu

Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań Czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań: - praca w terenie - zagrożenie korupcją - permamentna obsługa klientów zewnętrznych -...

  • Urząd Morski w Gdyni

  • Gdańsk
  • 2024-12-20

Oficer portu

Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań charakter stanowiska i sposób wykonywania na nim zadań : praca w terenie nietypowe godziny pracy (równoważny system czasu pracy), zagrożenie korupcją,...

  • Urząd Morski w Gdyni

  • Gdańsk
  • 2024-12-18