Wsparcie i dzielenie się wiedzą a rozwój nowoczesnych organizacji

dzielenie się wiedzą w nowoczesnej organizacji

W każdej organizacji w Gniewie ustalone zostały kiedyś wartości i zasady, którymi powinni kierować się wszyscy pracownicy niezależnie od pełnionego stanowiska. Niektóre z tych zasad są bardzo ogólne i stanowią bazę do funkcjonowania kultury organizacyjnej. Są również takie zasady, których bezpośrednie zastosowanie może być mocno odczuwalne w osiąganiu wyników zarówno poszczególnych zespołów pracowniczych, jak i całej firmy.

Jedną z zasad, która powinna zostać wywieszona jako złota zasada funkcjonowania u każdego pracodawcy w Gniewie jest: “pomoc i wsparcie”. Zespoły pracownicze tworzone są właśnie po to, żeby pracownicy wspólnie tworzyli wartość. Każda osoba posiada inne doświadczenie zawodowe, dlatego każdy pracownik jest na swój sposób unikatowy. W danym obszarze jedna osoba może posiadać ogromną wiedzę branżową, którą może dzielić się z pozostałymi członkami zespołu. Inny pracownik zna się doskonale na kwestiach technicznych, dlatego wnosi inną wartość. Każda osoba wyróżnia się w innej dziedzinie, dlatego chęć dzielenia się wiedzą i wsparcia pozostałych pracowników jest tak istotna wartością.

Prostym przykładem korzyści dla całego zespołu, może być sytuacja, kiedy jeden z pracowników ma problemem z jakimś zadaniem. Nie do końca wie, jak ma sobie z nim poradzić. Jeśli inna osoba z zespołu, zna się na rzeczy i udzieli mu wsparcia, to problem może zostać zażegnany. Pomoc natomiast może zostać udzielona, jeśli dany pracownik poprosi o wsparcie, bez lęku, że jego niewiedza w tym zakresie zostanie oceniona jako brak kompetencji zawodowych. Nikt nie jest alfą i omegą, dlatego wspieranie się nawzajem powinno być chlebem powszednim każdego zespołu pracowniczego nowoczesnej organizacji w Gniewie.

Karol

POWIĄZANE ARTYKUŁY

Praca w Jastarni

Praca sezonowa w Jastarni

Jastarnia to typowo turystyczne miasto leżące na wyjątkowym Półwyspie Helskim. Leżący nad Bałtykiem kurort z sześcioma kąpieliskami morskimi, portem morskim oraz pięcioma.

jak zarządzać ludźmi

Jakie są cechy dobrego kierownika?

Zarządzanie ludźmi to chyba najcięższy kawałek chleba. Managerowie wykonują chyba najtrudniejszy zawód świata. Kierowanie zespołem pracowników nie jest łatwe ponieważ człowiek jest.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ