Często mówi się, że nie ważne co się do kogoś mówi, ale ważne jak. Słowa potrafią boleć, ale każdą informację można przekazać co najmniej na dwa różne sposoby. Nie inaczej ma się ta zasada do nieprzyjemnych sytuacji, które mogą mieć miejsce w pracy w Pruszczu Gdańskim. Taką sytuacją może być np. przekazanie negatywnej oceny pracownikowi. Czy istnieje sposób, który tę na pozór nieprzyjemną sytuację przedstawi w pozytywny sposób?
Owszem istnieje. Sposób ten sprowadza się do skupianiu się na czynności, a nie na pracowniku. Czasami słyszy się sformułowania typu: “manager zjechał mnie od góry do dołu”, “miałem nieprzyjemną rozmowę na dywaniku”, “mój przełożony nie pozostawił na mnie suchej nitki”. Nietrudno się domyślić, jakie zabarwienie mogły mieć tego typu rozmowy oceniające pracownika. No właśnie – oceniały samego pracownika, a nie jego pracę.
Rolą managera powinno być udzielanie konstruktywnego feedbacku i motywowanie swoich podwładnych. Zwrócenie uwagi powinno dotyczyć nieprawidłowo wykonanych zadań, złego sposoby wykonywania danych czynności. Oczernianie pracownika i ocenianie go jako osoby nie powinno mieć racji bytu w nowoczesnych organizacjach konkurujących na rynku w Pruszczu Gdańskim. Dlatego tak ważne wydaje się powierzanie stanowisk kierowniczych, mądrym managerom, którzy posiadają wysoko rozwinięte kompetencje miękkie.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Osoby zamieszkujące regiony, w których nie jest łatwo znaleźć pracę, muszą włożyć więcej pracy i zaangażowania w proces szukania zatrudnienia od mieszkańców.
Jakie są cechy dobrego kierownika?
Zarządzanie ludźmi to chyba najcięższy kawałek chleba. Managerowie wykonują chyba najtrudniejszy zawód świata. Kierowanie zespołem pracowników nie jest łatwe ponieważ człowiek jest.