Jak być dobrym Kierownikiem?

jak być dobrym kierownikiem

Żeby zostać kierownikiem, trzeba spełnić określone warunki. Każda organizacja ma swoje zasady, których spełnienie przybliża, bądź oddala od awansu na stanowisko, na którym możesz kierować personelem. Ale fakt formalnego otrzymania wyższego stanowiska o wzniosłej nazwie “Manager”, wcale jeszcze nie oznacza, że faktycznie stajemy się przywódcami z prawdziwego zdarzenia. Mógł się o tym przekonać pewien Kierownik ds. Marketingu w Człuchowie. O czym właśnie w dzisiejszym wpisie.

Kiedy w pewnej firmie w Człuchowie, pojawiła się możliwość uzyskania awansu na stanowisko managerskie, wielu pracowników skupiło całą swoją uwagę na tym, aby wygrać w rekrutacji wewnętrznej. Jeśli nie udałoby się kogoś wyłonić spośród aktualnie zatrudnionych pracowników, prezes pewnie poprosiłby o uruchomienie rekrutacji zewnętrznej i publikację oferty pracy w Człuchowie w najbardziej znanych portalach pracy. Nie było jednak takiej konieczności, ponieważ liczba zainteresowanych osób zajęciem ciepłej posadki osoby zarządzającej zespołem, wskazywała na to, że jednak uda się komuś dać taką szansę.

Stało się, rekrutację pozytywnie przeszedł jeden z pracowników działu obsługi klienta, który członkiem zespołu pracowników firmy był już 5 lat. Osoby, które zdecydowały się na jego wybór, swoją decyzję uzasadniały długim stażem pracy, oraz wynikającego z tego faktu dużego doświadczenia. Znajomość przedsiębiorstwa od podszewki, miała być gwarantem sukcesu. Życie jednak szybko zweryfikowało, że nowemu kierownikowi brakuje umiejętności miękkich oraz jakichkolwiek umiejętności kierowania ludźmi. Podwładni sceptycznie podchodzili do wydawanych im poleceń, oraz nie wywiązywali się z przydzielonych im zadań. Dobry kierownik powinien dawać dobry przykład, a zakres zadań przekazywać w sposób umiejętny. Poza tym nie można zapominać, że każdemu człowiekowi należy się szacunek – zwłaszcza jeśli jest Twoim podwładnym.

Karol

POWIĄZANE ARTYKUŁY

pozytywne cechy kierownika

Jedna niedoceniana cecha osoby na stanowisku managerskim.

Prezesi firm w Dzierzgoniu, którzy rozpoczynają rekrutację pracownika na stanowisko kierownicze, zwracają uwagę na wiele aspektów. Prześwietlają wzdłuż i wszerz kwalifikacje zawodowe.

Metoda SMART – jak osiągnąć swoje cele zawodowe?

Metoda SMART pomaga zarządzać czasem pracy, usystematyzować zadania i łatwiej osiągać cele. Jak wprowadzić ją do swojej codziennej pracy? Na czym polega.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ