Bytów to niewielkie miasto w województwie pomorskim, którego powierzchnia wynosi 8,7 km², a liczba mieszkańców wynosi ok. 17 000. Miasto leży nad rzekami Borują oraz Bytową a także nad jeziorem Jeleń. Położenie na Pojezierzu Bytowskim czyni z niego przepiękny region turystyczno-wypoczynkowy, do którego każdego roku, głównie w sezonie letnim przyjeżdżają urlopowicze.
Gospodarka w mieście działa prężnie, dzięki dużego poziomu przedsiębiorczości inwestorów. W Bytowie działa ponad 1 400 firm głównie z sektorów: handlowego, usługowego oraz wytwórczego. Praca Bytów dostępna jest dla większości mieszkańców, którzy uzyskują zatrudnienie w rozwiniętych przedsiębiorstwach działających w oparciu o nowoczesne technologie, spełniając przy tym normy Unii Europejskiej. Warto zaznaczyć, że na terenie powiatu bytowskiego funkcjonują firmy z zagranicznych kapitałem zakładowym – amerykańskim i holenderskim.
Liczba firm działających na terenie Bytowa stale rośnie. W 1994 roku na rynku funkcjonowało 1 044 firmy, w 1997 roku było ich już o prawie 400 więcej a z roku na rok wartość ta ciągle rośnie, świadcząc o rozwoju miasta. Najwięcej firm funkcjonuje oczywiście w branży gastronomiczno-hotelarskiej oraz w branży usług – z racji turystycznego charakteru regionu. W następnej kolejności jeśli chodzi o ilość przedsiębiorstw wymienić można budownictwo i transport a także produkcję wyrobów spożywczych i przemysłowych.
Największe zatrudnienie mieszkańcy Bytowia uzyskują m.in. w przedsiębiorstwach produkcji wyrobów z drutu, produkcji sprzętu rolniczego, w przemyśle metalowym, przemyśle drzewnym, przemyśle meblowym, w budownictwie a także w przedsiębiorstwach stolarki z PCV i aluminium u producentów sprzętu chłodniczego a nawet u producenta części do form wtryskowych.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Ożywienie w transporcie i logistyce w województwie pomorskim
Cała Polska pogrążona od lat w kryzysie gospodarczym, powoli zaczyna z niego wychodzić. Przyczyniają się do tego pojedyncze sektory, które zaczynają bardzo.
Na sukces biznesowy danej firmy w Kartuzach, ma wpływ wiele czynników. Poza odpowiednim planem działania, dokładnie rozpisaną strategia sprzedażową, realizowanymi kampaniami marketingowymi,.