Wielu kierowników mających pod sobą zespół, narzeka na to, że pracownicy nie wyciągają wniosków z popełnianych błędów. Jakby tego było mało, to zdarza im się popełniać te same błędy. Podejście na zasadzie “nic nie da się z tym zrobić” jest co najmniej nieodpowiednie. Manager zawsze może coś zrobić i na coś wpłynąć. Powinien tylko wiedzieć jak.
Jeden z pracodawców w Kępicach wpadł na bardzo dobry pomysł, który – jak się okazało – przyniósł wymierne korzyści. Pracodawca ustalił, że w każdą środę o godzinie 11:00 będzie miało spotkanie wszystkich członków zespołu, podczas którego, każda z osób będzie musiała przedstawić co udało jej się zrealizować w minionym tygodniu, co mogła zrobić lepiej, oraz jakie lekcje wyniosła.
Trzy proste pytania, a mają niezwykły wpływ na jakość pracy każdego członka zespołu pracującego w Kępicach. Przy takiej analizie, pracownicy są w stanie przeanalizować, co tak naprawdę zrobili dobrze a co źle. A jeśli zrobili coś nie tak jak trzeba, to gdyby następnym razem mieli zrobić to samo, to jak zadziałałby, aby uniknąć błędu. Jeśli brakowało im wiedzy w jakimś zakresie, to wiedzieli, że muszą poszukać rozwiązania. Jeśli zabrakło jakiej umiejętności, to wiedzieli, że taką umiejętność muszą posiąść itd.
Najważniejsza w całej tej analizie była nauka, jaką wyciągnęli z popełnionych błędów. Podobno najlepiej jest uczyć się na czyichś błędach, ale jakimś dziwnym trafem i tak większość pracowników uczy się na na swoich błędach. Ale to dobrze. I wszystko jest ok, jeśli faktycznie wyciągane są wnioski i te same błędy nie są już popełniane.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Wysoka pensja – czy najważniejsza dla pracowników w Dzierzgoniu?
Jeśli zapytasz swoich pracowników, co najbardziej motywuje ich do pracy, bardzo często przewijać się będą pieniądze. Nie ma w tym absolutnie nic.
Liczba ogłoszeń o pracę w Ustce uzależniona od ruchu turystycznego?
W miesiącach letnich portale pracy agregują bardzo duże liczby ofert pracy w Ustce. Wiadomo, że napływ urlopowiczów w tym czasie jest największy..