Jak nauczyć pracowników, wyciągania wniosków ze swojej pracy?

Jak nauczyć pracowników, wyciągania wniosków ze swojej pracy?

Wielu kierowników mających pod sobą zespół, narzeka na to, że pracownicy nie wyciągają wniosków z popełnianych błędów. Jakby tego było mało, to zdarza im się popełniać te same błędy. Podejście na zasadzie “nic nie da się z tym zrobić” jest co najmniej nieodpowiednie. Manager zawsze może coś zrobić i na coś wpłynąć. Powinien tylko wiedzieć jak.

Jeden z pracodawców w Kępicach wpadł na bardzo dobry pomysł, który – jak się okazało – przyniósł wymierne korzyści. Pracodawca ustalił, że w każdą środę o godzinie 11:00 będzie miało spotkanie wszystkich członków zespołu, podczas którego, każda z osób będzie musiała przedstawić co udało jej się zrealizować w minionym tygodniu, co mogła zrobić lepiej, oraz jakie lekcje wyniosła.

Trzy proste pytania, a mają niezwykły wpływ na jakość pracy każdego członka zespołu pracującego w Kępicach. Przy takiej analizie, pracownicy są w stanie przeanalizować, co tak naprawdę zrobili dobrze a co źle. A jeśli zrobili coś nie tak jak trzeba, to gdyby następnym razem mieli zrobić to samo, to jak zadziałałby, aby uniknąć błędu. Jeśli brakowało im wiedzy w jakimś zakresie, to wiedzieli, że muszą poszukać rozwiązania. Jeśli zabrakło jakiej umiejętności, to wiedzieli, że taką umiejętność muszą posiąść itd.

Najważniejsza w całej tej analizie była nauka, jaką wyciągnęli z popełnionych błędów. Podobno najlepiej jest uczyć się na czyichś błędach, ale jakimś dziwnym trafem i tak większość pracowników uczy się na na swoich błędach. Ale to dobrze. I wszystko jest ok, jeśli faktycznie wyciągane są wnioski i te same błędy nie są już popełniane.

Karol

POWIĄZANE ARTYKUŁY

Czy w Gdyni jest dużo ofert pracy?

Czy w Gdyni jest dużo ofert pracy?

Wiele osób rozważających pracę w Trójmieście, twierdzi, że najlepszym miejscem, w którym mogliby pracować jest Gdynia. Z jednej strony - jakby nie.

Jak być dobrym Kierownikiem?

Jak być dobrym Kierownikiem?

Żeby zostać kierownikiem, trzeba spełnić określone warunki. Każda organizacja ma swoje zasady, których spełnienie przybliża, bądź oddala od awansu na stanowisko, na.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ