Wielu kierowników mających pod sobą zespół, narzeka na to, że pracownicy nie wyciągają wniosków z popełnianych błędów. Jakby tego było mało, to zdarza im się popełniać te same błędy. Podejście na zasadzie “nic nie da się z tym zrobić” jest co najmniej nieodpowiednie. Manager zawsze może coś zrobić i na coś wpłynąć. Powinien tylko wiedzieć jak.
Jeden z pracodawców w Kępicach wpadł na bardzo dobry pomysł, który – jak się okazało – przyniósł wymierne korzyści. Pracodawca ustalił, że w każdą środę o godzinie 11:00 będzie miało spotkanie wszystkich członków zespołu, podczas którego, każda z osób będzie musiała przedstawić co udało jej się zrealizować w minionym tygodniu, co mogła zrobić lepiej, oraz jakie lekcje wyniosła.
Trzy proste pytania, a mają niezwykły wpływ na jakość pracy każdego członka zespołu pracującego w Kępicach. Przy takiej analizie, pracownicy są w stanie przeanalizować, co tak naprawdę zrobili dobrze a co źle. A jeśli zrobili coś nie tak jak trzeba, to gdyby następnym razem mieli zrobić to samo, to jak zadziałałby, aby uniknąć błędu. Jeśli brakowało im wiedzy w jakimś zakresie, to wiedzieli, że muszą poszukać rozwiązania. Jeśli zabrakło jakiej umiejętności, to wiedzieli, że taką umiejętność muszą posiąść itd.
Najważniejsza w całej tej analizie była nauka, jaką wyciągnęli z popełnionych błędów. Podobno najlepiej jest uczyć się na czyichś błędach, ale jakimś dziwnym trafem i tak większość pracowników uczy się na na swoich błędach. Ale to dobrze. I wszystko jest ok, jeśli faktycznie wyciągane są wnioski i te same błędy nie są już popełniane.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Czy w Gdyni jest dużo ofert pracy?
Wiele osób rozważających pracę w Trójmieście, twierdzi, że najlepszym miejscem, w którym mogliby pracować jest Gdynia. Z jednej strony - jakby nie.
Żeby zostać kierownikiem, trzeba spełnić określone warunki. Każda organizacja ma swoje zasady, których spełnienie przybliża, bądź oddala od awansu na stanowisko, na.