
Jeśli zapytać mieszkańców Miastka, będących w wieku ok. 30-go roku życia, jaka była ich pierwsza praca, to zdecydowana większość powie, że swoje pierwsze kroki stawiali jako pracownik działu obsługi klienta. Pracodawcy uważają, że w obsłudze klienta, doskonale sprawdzi się każdy student, tym bardziej, że koszty utrzymania takiego pracownika są niewielkie.
Okazuje się jednak, że praca z klientem do najłatwiejszych nie należy. Bez przejścia odpowiednich szkoleń, osoby młode, bez doświadczenia mogą wykonywać swoje obowiązki zawodowe po omacku. Dlatego tak wielu pracodawców w Miastku wysyła nowo zatrudnione osoby na szereg szkoleń, które przybliżą tematykę współpracy z klientem.
Wiele osób, które zaczynały od stanowiska konsultanta, bądź doradcy klienta, po jakichś 10-ciu latach, zajmuje się zawodowo dużo bardziej zaawansowanymi rzeczami. Na dobrą sprawę ścieżka zawodowa takich pracowników układa się bardzo różnie. Niektórzy kierują kroki zawodowe w stronę marketingu, inni w stronę sprzedaży – do której od obsługi klienta jest już bardzo blisko. Zdarzyć się może również i tak, że kariera zawodowa rozwija się w całkiem innym kierunku. Dlatego nikogo nie powinien zdziwić fakt, że wielu pracowników odnajduje się później w dziedzinach takich jak: księgowość, informatyka, czy architektura.
Praca w dziale obsługi klienta daje możliwość podążania w każdym możliwym kierunku zawodowym. Jest to swoista podstawa funkcjonowania każdej działalności gospodarczej. Siłą napędzającą każdą firmę, są jej klienci. Dlatego właśnie poznanie ich potrzeb i umiejętna współpraca z nimi, są kluczem do sukcesu na konkurencyjnym rynku.
POWIĄZANE ARTYKUŁY

Jakie są cechy dobrego pracownika?
Na co zwracają uwagę pracodawcy w Prabutach? Jakie cechy kandydata do pracy są dla nich najważniejsze? Jakim trzeba być człowiekiem, żeby zyskać.

Jak zostać liderem zespołu pracowniczego?
Kto jest najbardziej skutecznym liderem? Dlaczego jeden kierownik szybko znajduje posłuch u swoich podwładnych, a inny musi o niego długo walczyć? Dlaczego.