Na czym polega praca w dziale marketingu

Dział marketingu w wielu firmach jawi się, jako najbardziej kreatywny dział w organizacji. Pracownicy pozostałych działów uważają często, że zakres obowiązków, jakimi zajmują się specjaliści ds. marketingu to głównie wymyślanie nadprzyrodzonych rzeczy i wpadanie na nietuzinkowe pomysły. Czy faktycznie ich praca jest lekka i przyjemna? Czy jest tak – jak większość osób uważa – że marketerzy to osoby, które bujają w obłokach cały dzień, po to, żeby wpaść na jeden genialny pomysł? Jeśli zastanawiasz się, jak pracuje się w dziale marketingu, to może przytoczę historię jednej firmy w Pucku.

Właściciel pewnego przedsiębiorstwa w Pucku, był bardzo otwarty na wszelkie eksperymenty. Uważał, że czasem nawet najbardziej niewiarygodny pomysł, może się sprawdzić. Dawał swoim pracownikom wolną rękę, oczywiście w granicach zdrowego rozsądku. Jaki był wynik takiego podejścia do pracy? Ponieważ członkowie zespołu marketingu nie bali dzielić się ze swoim bezpośrednim przełożonym swoimi nawet najbardziej skrytymi pomysłami, dlatego testowanie rozwiązań, na które z pewnością nie zdecydowałaby się konkurencja – okazało się strzałem w dziesiątkę.

W tym konkretnym wypadku zadziałała pewna kontrowersyjna – jak wydawało się na pierwszy rzut oka – kampania reklamowa. Zamierzony efekt szoku zdał egzamin. Reklama trafiła do bardzo szerokiego grona odbiorców – oraz co niezwykle ważne – również do grupy docelowej, do której była w sumie kierowana. Mało tego, rezultat przeszedł oczekiwania, nie tylko kierownika działu marketingu, ale również właściciela firmy.

Oznaczone ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *