Czy warto pracować w dziale obsługi klienta?

Jeśli zapytać mieszkańców Miastka, będących w wieku ok. 30-go roku życia, jaka była ich pierwsza praca, to zdecydowana większość powie, że swoje pierwsze kroki stawiali jako pracownik działu obsługi klienta. Pracodawcy uważają, że w obsłudze klienta, doskonale sprawdzi się każdy student, tym bardziej, że koszty utrzymania takiego pracownika są niewielkie.

Okazuje się jednak, że praca z klientem do najłatwiejszych nie należy. Bez przejścia odpowiednich szkoleń, osoby młode, bez doświadczenia mogą wykonywać swoje obowiązki zawodowe po omacku. Dlatego tak wielu pracodawców w Miastku wysyła nowo zatrudnione osoby na szereg szkoleń, które przybliżą tematykę współpracy z klientem.

Wiele osób, które zaczynały od stanowiska konsultanta, bądź doradcy klienta, po jakichś 10-ciu latach, zajmuje się zawodowo dużo bardziej zaawansowanymi rzeczami. Na dobrą sprawę ścieżka zawodowa takich pracowników układa się bardzo różnie. Niektórzy kierują kroki zawodowe w stronę marketingu, inni w stronę sprzedaży – do której od obsługi klienta jest już bardzo blisko. Zdarzyć się może również i tak, że kariera zawodowa rozwija się w całkiem innym kierunku. Dlatego nikogo nie powinien zdziwić fakt, że wielu pracowników odnajduje się później w dziedzinach takich jak: księgowość, informatyka, czy architektura.

Praca w dziale obsługi klienta daje możliwość podążania w każdym możliwym kierunku zawodowym. Jest to swoista podstawa funkcjonowania każdej działalności gospodarczej. Siłą napędzającą każdą firmę, są jej klienci. Dlatego właśnie poznanie ich potrzeb i umiejętna współpraca z nimi, są kluczem do sukcesu na konkurencyjnym rynku.

Oznaczone , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *